Etiketler

Denemeler (12) Diğer (28) Makaleler (18) Şiirler (45)

2 Ocak 2014 Perşembe

Ben değişmesem sen değişmesen...

İşte yepyeni bir yıl daha!

Her yeni yılı karşıladığımız gibi bunu da güzel dileklerle karşıladık.

Sağlık, huzur, refah, barış, kardeşlik, dostluk...

İyi de yeni yıl dediğimiz şey tarih satırında değişen bir rakam yalnızca. Tarih satırının en sağına değil de sol tarafına doğru bakarsanız, 24 saatte bir rakamlardan biri değişip duruyor sürekli. Neden en sağdakinin değişmesine bu kadar çok anlam ve hatta sorumluluk yüklüyoruz? Küçücük bir rakamın değişmesiyle büyük değişimler arasında kurduğumuz bu anlamsız ilişkinin kökeni neye dayanıyor?

Büyük ozan Nazım Hikmet ne diyor Kerem Gibi şiirinde;


Kül olayım Kerem gibi yana yana.
Ben yanmasam sen yanmasan biz yanmasak,
Nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa...

Ozanın sorusunu şöyle sorsak mesela:

Ben değişmesem sen değişmesen biz değişmesek nasıl gelir barış, dostluk, kardeşlik dünyaya?

Tamam, biliyorum hepimiz masumuz kendimizce. Sorun bizde değil, sorun hep bizim dışımızdakilerde.

Öyle mi gerçekten de?

Akademik çalışmalarım gereği çevre sorunları ile ilgili çok şey okudum. Bunlar arasında sloganlar da vardı. En çok hoşuma giden slogan -ki, aslında slogan yerine ilke de denilebilir- şuydu:

"Küresel düşün yerel hareket et."

Aynı mantıkla şunu söyleyebilir miyiz?

Birey değişmeden dünya değişmez.

Emin olun sizdeki küçük bir değişim yakın çevrenizden başlamak üzere silsile halinde bir değişim dalgası başlatacak ve sonuçta büyük bir değişime dönüşecektir. İnanmıyorsanız deneyin, ne kaybedersiniz ki?

Elbette sözüm kusursuz, mükemmel insanlara değil. Onlar sakın alınmasınlar. Haşa! Onlara ben ne diyebilirim ki? Birer kusursuzluk abidesi olarak sonsuza dek aynı kalmalı onlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder